۱۳۸۶ اسفند ۷, سه‌شنبه

هشدار درباره نسخه روزآمد ویندوز ویستا

به نقل از سایت بی بی سی :
بیل گیتس
وسیتا حدوداً یک سال پیش توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد
شرکت مایکروسافت هشدار داده که "سرویس پک یک" که بسته نرم افزاری برای روزآمد کردن سیستم عامل ویندوز ویستا است، ممکن است بعد از نصب در کار برخی از نرم افزاهایی که به این شرکت تعلق ندارد، اختلال ایجاد کند. این روزآمد جدید تقریباً یک ماه دیگر عرضه خواهد شد.

این شرکت بزرگ تولید نرم افزار، فهرستی از نرم افزارهایی را منتشر کرده که ساخت مایکروسافت نیست و ممکن است پس از نصب برنامه به روزآوری "سرویس پک یک" ویستا از کار بیفتند.

بیشتر این نرم افزارهای این فهرست، برنامه هایی هستند که کامپیوتر را در برابر تهدید ویروس ها محافظت می کنند.

سرویس پک ها از جمله مهمترین برنامه های به روزآوری است که شرکت مایکروسافت برای سیستم عامل های خود عرضه می کند.

این شرکت نرم افزاری می گوید اولین سرویس پک ویندوز ویستا علاوه بر معرفی کردن چند ویژگی تازه، امنیت کار با ویندوز ویستا را بالاتر می برد.

فهرست نرم افزارهایی که تحت تاثیر نصب "سرویس پک یک" قرار خواهند گرفت را می توان در سه گروه دسته بندی کرد. برخی از این نرم افزارها توسط ویندوز مسدود می شوند، برخی امکان اجرا نخواهند داشت، و برخی هم بطور ناقص کار خواهند کرد.

نرم افزارهای متاثر از نصب اس پی 1
BitDefender AV
Fujitsu Shock Sensor
Jiangmin KV Antivirus 10
Jiangmin KV Antivirus 2008
Trend Micro Internet Security
Zone Alarm Security Suite
Iron Speed Designer
Xheo Licensing
Free Allegiance
NYT Reader
Rising Personal Firewall
Novell ZCM Agent

از دوازده نرم افزاری که در این فهرست قرار دارند، شش نرم افزار است که یا از ورود ویروس ها به کامپیوتر جلوگیری می کنند و یا امنیت کاربران در اینترنت را تامین می کند.

مایکروسافت هشدار داده که این فهرست کامل نیست و تمام نرم افزارهایی که تحت تاثیر سرویس پک این شرکت قرار می گیرد را شامل نمی شود.

چرخه باطل در به روزآوری

این شرکت از مردم خواسته تا در صورت مشاهده هرگونه اشکال در برنامه هایی که بر روی کامپیوترشان نصب شده با سازنده نرم افزار تماس بگیرند و مشکل را از طریق تولید کننده نرم افزار حل کنند.

مایکروسافت همچنین ناگزیر شده تا عرضه یک نرم افزار به روزآوری دیگر را که نصب آن قبل از سرویس پک یک لازم بود، به حال تعلیق درآورد.

نیک وایت، مدیر تولید مایکروسافت در وب لاگی که در سایت این شرکت به مسائل مربوط به ویندوز ویستا اختصاص داده شده، نوشته این شرکت در حالی که مشغول بررسی اشکالات این برنامه است، عرضه آنرا متوقف کرده است.

بنا به گزارش هایی دیگر، بعضی از کامپیوترها بعد از نصب این برنامه در یک دور باطل روزآمد شدن گرفتار شده بودند. به این ترتیب که یک برنامه بدون نصب برنامه دیگر، نصب نمی شده و برنامه دوم هم برای نصب شدن نیازمند برنامه اول بوده.

اقای وایت در وب لاگ ویستا نوشته شرکت مایکروسافت در حال شناسایی راه حل های موجود برای این مسئله است و بعد از حل مشکل به زودی این برنامه را عرضه خواهد کرد.

۱۳۸۶ اسفند ۶, دوشنبه

پیام تسلیت مرگ ناگهانی دوست عزیزمان داوود کرد




از دست دادن دوست عزیز داوود کرد دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه میسور هند را به خانواده محترم و کلیه دانشجویان ایرانی و بلوچ تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند اجر عظیم برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده ی ایشان مسئلت دارم.

داوود کرد در راستای لبیک به حدیت
نبوی " اطلب العلم و لو بالصین " جهت تحصیل به هند هجرت کرده بود .

۱۳۸۶ اسفند ۴, شنبه

گذاشتن پسورد برای پوشه ها و داده های شما


Folder Encryption

نرم افزار Folder Encryption یک نرم افزار ساده ولی قوی برای رمزگذاری و پنهان کردن و نگهداری داده های شماست. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید پوشه های شامل flash disk و removable hard disk را رمز گذاری کرده و از دسترسی کاربران دیگر پنهان نمایید.


خصوصیات نرم افزار :

  • ساده و سرثع. با یک کلیک موس رمزگذاری میکند.
  • الگوریتم رمزگذاری قوی
  • Strong Encryption Algorithm : Using the Original encryption technology that can effectively protect your data.
  • Encrypted folders are characterized by protection against copy, deletion or real size check.


نرم افزار را از اینجا دانلود نمایید:


((DOWNLOAD NOW (346 KB)


Publisher : Visit Website


نرم افزار ایجاد فایل هایی با فرمت PDF


WinPDF

نرم افزار کاربردی WinPDF یک روش ساده جهت تبدیل انواع فایل های موجود در برنامه های ویندوز از قبیل word به اسناد با فرمت PDF با کیفیت خیلی بالا اریه می کند. این نرم افزار یک PDF writer به نام Easy PDF Creator” به شکل یک پرینتر واقعی نصب میکند. و فایل های PDF را به سادگی ایجاد print میسازد .


خصوصیاتی که این نرم افزار پشتیبانی می کند عبارتند از :

  • Create PDF from any Windows application that supports printing
  • Microsoft .NET platform and Microsoft Office 2007 compatibility
  • Automatic output PDF file to specific path
  • PDF content encryption with passwords (48-bit and 128-bit support)
  • Usage control prevents PDF documents from being modified, copied, converted, printed, signed, converted, etc.
  • Live hyperlink support
  • Up to 2540×2540 dpi printing resolution
  • Custom paper size support
  • PDF metadata support, including title, subject, keyword and author.
  • PDF compatibility option for Abode PDF format
  • PDF font embedding options
  • PDF printing scaling

System Requirements :

  • At least Intel Pentium or AMD K6 CPU
  • At least 32MB RAM
  • Windows Vista, XP, 2000, NT, Server 2003 or 2008
  • Abode Acrobat Reader installed to view generated PDF files


نرم افزار را از اینجا دانلود کنید :

((DOWNLOAD NOW (738 KB)

Publisher : Visit Website


نرم افزاری برای دانلود فایل های ویدیویی youtube


نرم افزار Free Video Downloader


نرم افزار Free Video Downloder در راقع یک نرم افزار کاربردی رایگان است که شما را قادر به دانلود فایل های ویدیویی از سایت های YouTube.com, Google Video, Break.com, Wrzuta.pl و دیگر سایت های اینترنتی میکند.

فایل های ویدیویی با فرمت اصلی ( اغلب FLV) ذخیره شده اند , آنها قابل تبدیل به فرمت های مشهور صوتی (AVI, MPG, MOV, MP3, WAV and other) می باشند. توسط این نرم افزار شما میتوانید حتی فایل های ویدیویی موجود در دیسک سخت کامپیوتر تان را به فرمت دلخواه تبدیل کنید.

این نرم افزار بر پایه معماری multithreading کارمی کند. لذا کاربران به صورت همزمان میتوانند فایل های متعددی دانلود و یا تبدیل نمایند.

نرم افزار را از اینجا دانلود کنید:

((DOWNLOAD NOW (2.2 MB)


منبع freewarezoom وب سایت

Publisher : Visit Website


انسان و ماشین در 2029 شانه به شانه می شوند

تصویریک ماشین میکروسکوپی که دربدن جاسازی شده

یک مبتکر مطرح آمریکایی پیش بینی کرده سطح هوش مصنوعی ماشین در سال 2029 با انسان برابری خواهد کرد.

ری کورزویل، مهندس و مبدع سرشناس آمریکایی می گوید انسان در آستانه پیشرفت به سویی است که بتواند روبوت های ریزی را در مغز انسان جاسازی کند و آنها را از این راه هوشمندتر کند.

به گفته مهندس کورزویل انسان و ماشین نهایتا از طریق ابزار کوچکی که در بدن انسان جاسازی می شود با هم یکی می شوند.

وی گفت: " اگرچه ماشین به بخشی از تمدن ما تبدیل شده اما این امر به اشغال جای انسان توسط ماشین تبدیل نخواهد شد."

"ماشین همین امروز نیز کارهای بسیاری را در ابعاد گوناگون مانند انسان یا بهتر از او انجام می دهد."

انسان در برابر ماشین

این مبتکر آمریکایی می گوید: " من صریحا گفته ام که تا سال 2029 ماشین در زمینه نرم افزار و سخت افزار از نظر هوش مصنوعی هم توان با انسان خواهد بود و این هم توانی طیف وسیعی از هوش انسانی از جمله هوش عاطفی او را در بر خواهد گرفت."

" ما در حال حاضر نیز دارای تمدن انسانی ماشینی هستیم. ما تکنولوژی را برای توسعه افق فیزیکی و ذهنی خود به کار می گیریم و این کار در آینده گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد."

آقای کورزویل به شبکه خبری بی بی سی گفت: "در آینده نانوبوت های هوشمند در مغز ما جای خواهد گرفت و با نورون های مغزی ما ارتباط مستقیم برقرار خواهند کرد."

به گفته وی نانوبوت ها انسان را"باهوش تر"می کنند و باعث می شوند "حافظه انسان کارکرد بهتری داشته باشد."

آقای کورزویل یکی از 18 متفکری است که توسط آکادمی ملی مهندسی آمریکا برای تشخیص بزرگترین چالش های تکنولوژیک پیش روی انسان در قرن 21 انتخاب شده است.

در میان این متخصصان، لری پیج، بنیان گذار گوگل و دکتر کرگ ونتر، دانشمند پیشرو در مطالعه ژنوم نیز حاضرند.



شبكه خبري بي.بي.سي

بریتانیا در آستانه ممنوع کردن دانلودهای غیرقانونی

سی دی و کامپیوتر
تولید کنندگان فیلم و موسیقی ادعا می کنند که دانلودهای غیرقانونی ضرری میلیونی را متوجه این صنعت کرده
دولت بریتانیا در حال بررسی طرحی است که در صورت اجرای آن، کسانی که در این کشور از اینترنت به طور غیرقانونی فیلم و موسیقی دانلود کنند، ممکن است دسترسی خود به شبکه اینترنت را از دست بدهند.

در پیش نویس این طرح آمده است شرکت هایی که دسترسی به اینترنت را فراهم می کنند، لازم است تا با مشترکانی که از فیلم ها و موسیقی های دزدی در اینترنت استفاده می کنند برخورد کنند.

با این حال دولت تاکید می کند که این طرح در مراحل اولیه خود است و برای نهایی شدن لازم است کار بیشتری روی آن انجام شود.

برای اولین بار روزنامه تایمز روز سه شنبه از این پیشنهاد تازه دولت پرده برداشت. اداره فرهنگ، رسانه و ورزش که ارگانی دولتی در بریتانیا است و حفاظت از حق مولف نیز بخشی از مسئولیت های این اداره است تایید کرده که پیش نویس این طرح در این اداره تحت بررسی است.

این اداره در بیانیه خود آورده که محتوای این طرح پیشنهادی تاکنون پیشرفت زیادی داشته و به زودی به منظور تقویت موقعیت حقوق مولف و صنایعی که با این حقوق در ارتباط هستند، طرح جامعی منتشر خواهد شد.

با این حال اداره فرهنگ، رسانه و ورزش از اظهار نظر درباره مدارک منتشر شده توسط روزنامه تایمز خودداری کرد.

اقدام داوطلبانه

روزنامه تایمز می نویسد در صورتی که شرکت های خدمات اینترنتی از اجرای قوانین امتناع کنند با پیگرد قضایی روبرو شده و اطلاعات مربوط به آن دسته از مشتریانشان، که به دانلود غیرقانونی متهم هستند، نیز در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه، در پیش نویس این طرح قرار شده تا قوانینی وضع شود که شرکت های اینترنتی را به اقدام علیه مبادله غیرقانونی فایل ها در اینترنت ملزم کند.

بازرسی کردن هر بسته اطلاعات دیجیتال در شبکه های اینترنتی درست مانند باز کردن پاکت ها و بسته های پستی امکانپذیر نیست و شرکت های خدمات اینترنت در برابر تبادل فایل های غیر قانونی هیچ مسئولیتی نمی پذیرند
اتحادیه شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی

تعدادی از بزرگترین شرکت هایی که دسترسی به اینترنت را در بریتانیا فراهم می کنند، با فعالان صنایع فیلم و موسیقی مذاکره کرده اند تا به طور داوطلبانه مبادله فیلم های مسروقه را کنترل کنند، اما گفتگوهای دو طرف به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

از جمله مسائل حل نشده در این گفتگوها، داوری در شرایط خاص است. مثلاً معلوم نیست اگر مشتری ادعا کند که کس دیگری از اشتراک اینترنت او برای دانلود غیرقانونی استفاده کرده است، چه خواهد شد.

اکراه در قبول مسئولیت

جیمز بیتز، مدیر قسمت رسانه در شرکت مشاوره ای "دلوئیت" Deloitte معتقد است که در حال حاضر تکنولوژی که با آن بتوان محتوای دانلودها را کنترل کرد بیش از گذشته موثر شده است.

به گفته آقای بیتز با دسترسی به این تکنولوژی، سریعتر می توان کسانی را که به دانلودهای غیرقانونی اقدام می کنند ردیابی کرد و به همین ترتیب مسدود کردن دسترسی آنها به اینترنت و یا اقامه دعوا بر علیه این کاربران نیز ساده تر خواهد شد.

با این حال اتحادیه شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی اعلام کرده که قانون محرمانه بودن اطلاعات شخصی به این شرکت ها اجازه نمی دهد تا به محتوای اطلاعاتی که از طریق شبکه های آنها رد و بدل می شود نگاه کنند.

بر اساس اعلام این اتحادیه، بازرسی کردن هر بسته اطلاعات دیجیتال در شبکه های اینترنتی، درست مانند باز کردن پاکت ها و بسته های پستی امکانپذیر نیست و شرکت های خدمات اینترنتی در برابر تبادل فایل های غیرقانونی هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند. این مسئولیت تنها زمانی متوجه این شرکت ها خواهد بود که فایل های غیرقانونی در سرورهای این شرکت ها ذخیره شده باشد.

"بی پی آی" BPI، هیاتی تجاری که نمایندگی صنعت موسیقی در بریتانیا را برعهده دارد، شرکت های خدمات اینترنتی را متهم می کند که در برابر دانلود فایل های غیرقانونی در شبکه های خود یا بی تفاوتند و یا به اقدامی اندک اکتفا می کنند.

جف تیلور مدیر این هیات می گوید امروزه و در عصر دیجیتال، مسئله دانلودهای غیرقانونی مهمترین مشکل صنایع مربوط به حق مولف است و این هیات علاقه دولت بریتانیا برای حل این مشکل را تحسین می کند.

آقای تیلور گفته است که زمان آن به سر آمده که شرکت های خدمات اینترنتی پشت استدلال های دروغین خود در مورد حفظ حریم شخصی مخفی شوند و یا ادعا کنند که این مسئله پیچیده تر و مشکل تر از آنی است که بتوان با آن روبرو شد.



شبكه خبري بي.بي.سي

فروش آدرس اينترنتي با دامنه "‪ ".asia‬آغاز شد


آغاز فروش آدرس اینترنتی با دامنه 'asia.'
هجوم برای خرید تازه ترین دامنه اینترنتی، "asia."، آغاز شده است.

دات ایژیا (DotAsia) سازمان ناظر بر ثبت این دامنه اینترنتی انتظار دارد تقاضا برای اولین دامنه (Domain) اینترنتی مخصوص افراد یا کسانی که قصد دارند ارتباط سایت و آدرس اینترنتی خود با قاره آسیا را نشان دهند، بالا باشد.

با این حال برخی کارشناسان در صنعت فن آوری اطلاعات درباره افزایش شمار دامنه های اینترنتی در سالهای اخیر، ابراز نگرانی کرده اند.

برخی دیگر هم معتقدند هدف تجارت و خرید و فروش دامنه ها و آدرس های اینترنتی بجای تبلیغ "مارک"های صنعتی و تجاری، به حفاظت از این مارک ها و اعتبار نام های عمده تغییر کرده است.

تلاش برای ایجاد دامنه asia. در سال 2000 آغاز شد و در نهایت شرکت دات ایژیا در سال 2006 مجوز و تایید راه اندازی این دامنه را کسب کرد.

با این حال روند ثبت نام شرکتها برای گرفتن دامنه هایی مطابق با نام شرکت یا محصولات آن، که اصطلاحا در صنعت اینترنت از آن با عنوان دوران "طلوع" نام برده می شود، از ماه اکتبر سال 2007 آغاز شد.

اما اکنون همه کسانی که مایل به خرید و ثبت دامنه های اینترنتی asia. هستند می توانند اقدام کنند، گرچه آدرس سایتهایی که از این دامنه استفاده می کنند، در ماه مارس سال جاری در اینترنت فعال خواهند شد.

خرید به قصد فروش

تامس هربرت، یک کارشناس شاغل در موسسه UK Registry Hostway معتقد است خرید آدرس اینترنتی با یک دامنه بخصوص، با هدف فروش آن به افراد متقاضی در آینده، افزایش یافته است.

ضمن اینکه احتمال مطرح شدن شکایات حقوقی برای دراختیار گرفتن یک آدرس خاص نیز وجود دارد.

در دوران "طلوع" دامنه ایننترنتی eu. حدود 95000 مورد شکایت درباره اختلاف بر سر مالکیت آدرس های اینترنتی مطرح شد.

بعنوان مثال سه تقاضا برای خرید آدرس www.polo.eu از سوی شرکت اتومبیل سازی فولکس واگن (که اتومبیلی به همین نام تولید می کند)، مزون رالف لورن (که تحت این نام البسه تولید می کند) و شرکت تولید محصولات غذایی نستله مطرح شد.

از این رو موسسه دات ایژیا برای جلوگیری از بروز اختلافاتی اینچنینی، قوانینی ویژه را به اجرا درآورده است.

از جمله شرکتهای متقاضی دامنه asia. باید در ناحیه آسیا و حاشیه اقیانوس آرام ثبت شده باشند و اگر هرگونه اختلافی ایجاد شود، دامنه به مزايده گذاشته خواهد شد و به خریداری که مایل به پرداخت بیشترین مبلغ باشد تعلق خواهد گرفت.

متقاضیان در 70 کشور از خاورمیانه تا استرالیا، که 60 درصد جمعیت جهان و حدود 400 میلیون کاربر اینترنت را دربر می گیرد، می توانند برای خرید آدرس هایی با این دامنه اقدام کنند.


شبكه خبري بي.بي.سي


اينتل اولين پردازشگرهاي ‪ ۴۵‬نانومتري را به بازار عرضه كرد

شركت اينتل به تازگي اقدام به عرضه ‪ ۱۶‬محصول زيربنايي جديد از جمله اولين پردازشگرهاي ‪ ۴۵‬نانومتري به بازار نموده است.


پايگاه اينترنتي فناوري نانو روز جمعه در گزارشي اعلام كرد، توليد اين محصولات جديد، شمار پردازشگرهاي اينتل را براي استفاده در ساخت لپ‌تاپ رايانه شخصي، لپ تاپ، و سرورها به ‪ ۳۲‬نوع مي‌رسد.

بر اساس اين گزارش، كاربرد اين پردازشگرهاي جديد در رايانه‌هاي شخصي موجب افزايش سرعت دستگاه و طول عمر باتري شده و به كاهش حرارت، سر و صدا و مصرف برق ‪ CPU‬و مجموعه تراشه‌ها كمك مي‌كند.

از مزيت ديگر اين پردازشگرهاي نانومتري آن است كه در ساخت آنها از سرب يا مواد هالوژني استفاده نشده است.

لذا در دسته مواد بي‌ضرر براي محيط زيست قرار مي‌گيرند. اين پردازشگرها سازندگان رايانه را قادر مي‌سازد تا علاوه بر افزودن قابليت‌هاي تصويري جدي به توليدات خود به ويژه به لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوك‌ها كه طرفداران زيادي دارد- آنهارا مطابق مد روز و برحسب سفارش و دلخواه مشتري، در طرح‌ها و اندازه‌هاي مختلف و قيمت‌هاي متنوع عرضه نمايند.

پايگاه اينترنتي فناوري نانو افزود، همچنين با ساخت اين پردازشگرها - كه حدود ‪ ۲۵‬درصد كوچك‌تر از انواع قبلي خود بوده و داراي بازدهي بالا، مصرف كم و ضريب شكل پايين هستند امكان ساخت دستگاه‌هايي جيبي براي استفاده از اينترنت پرسرعت با پهناي باند وسيع،حتي هنگام راه رفتن فراهم شده و اينتل ساخت انواع كوچك‌تر آن را در دستور كار خود دارد كه كامل شدن آن تحولي در مجموعه ابزارهاي اينترنتي متحرك و فوق متحرك و برآوردن نياز مشتريان ايجاد خواهد نمود.

طبق اين گزارش، مسئولان اينتل طي چند ماه آينده از عرضه سيستم‌هايي خبر خواهند داد كه داراي اين پردازشگرهاي جديد هستند.


---> ايرنا.اينتل.نانومتري.بازار

بررسي دلايل ناديده گرفته شدن امنيت محتوا در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات كشور

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي

تعريف يك نظام مديريت اطلاعات پويا و امن در سطح كلان كشور ضروري است؛ به عقيده‌ي كارشناسان، امنيت محتواي كشور در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات نسبت به نيازهاي موجود تامين نشده و نيازمند حمايت و سرمايه‌گذاري مستقيم از طرف دولت در همه‌ي زمينه‌هاست و مي‌توان با سياست‌گذاري‌ها و آموزش مديران شبكه، امنيت را برقرار كرد اما بيش‌تر مشكلات موجود در سطح نرم‌افزارهاي كاربردي و در مراحل طراحي، توليد و نصب است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كيفيت پايين نرم‌افزارهاي موجود و نبود نظارت موجب پيدايش مشكلاتي مي‌شود كه به دليل آگاهي نداشتن برنامه‌نويسان بوده و موجب پيدايش اشكالات و سوء استفاده‌ي هكرها از اشكالات مذكور مي‌شود و بسياري از وب‌سايت‌هاي دولتي و خصوصي در شبكه‌هاي دولتي كشور بارها هك شدند و اطلاعات آن‌ها تغيير يافته است و اين يكي از نشانه‌هاي ناديده گرفتن امنيت محتوا در كشور است.

ديتاسنتر داخلي لازمه‌ي امنيت محتوا در كشور است

محمد ضميري - يك كارشناس فن‌آوري اطلاعات - معتقد است: ‌تعداد زيادي از سايت‌هاي مهم و دامنه‌هاي مربوط به وزارت‌خانه‌ها در كشور در آمريكا و كشورهاي اروپايي ثبت شده است. كشور ما نيازمند ديتاسنترهاي داخلي است زيرا ديتاسنترهاي اجازه‌ي دسترسي به اطلاعات و تحولات در خارج از كشور را دارند اما از جمله مشكلات راه‌اندازي ديتاسنترها هزينه بالاي آن‌هاست.

به گفته‌ي وي اين اگر زمينه‌هاي مناسب در كشور موجود بود اكثريت سايت‌ها در خارج كشور ثبت نمي‌شد. همچنين تامين امنيت محتوا وظيفه بخش خصوصي نبوده و اين امر خواهان حمايت اساسي از طرف دولت است كه بايد حضور قوي‌تري در اين زمينه داشته باشد.

مشكلات امنيت محتوا در سطح نرم‌افزارهاي كاربردي است

كامبيز شهيم - مدير يك شركت فن‌آوري اطلاعات - هم معتقد است: امنيت در تمام سطوح بايد به صورت يكنواخت و متعادل باشد اما در بعضي موارد با توجه به هزينه‌هاي كلان، امنيت رعايت نمي‌شود. اين كارشناس تاكيد كرد: امنيت اطلاعات در بستر رايانه‌يي در سطوح شبكه، ‌هاست، نرم‌افزار كاربردي و ديتا مطرح مي‌شود و مشكلات امنيت محتوا در سطح نرم‌افزارهاي كاربردي است.

او ادامه داد: امنيت در سطح شبكه در مقايسه با امنيت در سطح هاست معادل امنيت كشور در مقابل امنيت هر خانه است به طوريكه امنيت شبكه مانند امن كردن مرزهاي كشور و امنيت هاست مانند برقراري امنيت در يك خانه بوده كه بايد در تمام سطوح رعايت شود.

به گفته‌ي او بايد به ارتباط تنگاتنگ كيفيت و امنيت توجه داشت همچنين اطلاع‌رساني جهت آگاهي برنامه‌نويسان و نظارت كامل روي امنيت محتوا صورت گيرد.

عامل اصلي نبود امنيت محتوا، رعايت نشدن قانون كپي‌رايت است

عباس فرزين - كارشناس نرم‌افزار - در اين زمينه معتقد است: رعايت نشدن قانون كپي‌رايت، عامل اصلي نبود امنيت و منشاء ضعف توليد محتوا در كشور است به طوري كه نظام امنيتي بايد در برگيرنده‌ي انواع حفاظت‌هاي فيزيكي، مجازي و سازگار با استانداردهاي بين‌المللي باشد

وي افزود: در نظام اشتراكي جامعه‌ي بين‌المللي نمي‌توان به صورت جزيره‌يي عمل كرد و امنيت فضاي تبادل اطلاعات تنها با پذيرفتن ساز و كار و معيارهاي فني و تخصصي قبول شده جهاني براي تامين امنيت محتوا ميسر است همچنين الحاق به پيمان‌هاي بين‌المللي و رعايت تعهدات، دسترسي به گستره‌ي امنيت را آسان‌تر خواهد كرد.

او درباره‌ي مهمترين عوامل كه باعث پياده‌سازي درست امنيت محتوا مي‌شود گفت: از جمله اين عوامل مي‌توان به فرهنگ‌سازي به منظور آشنا كردن كاربران به حقوق خود و پديدآورندگان، تعبيه رويه‌هاي نظارتي (از قبيل پليس اينترنتي) براي متوقف كردن سريع عوامل اخلالگر اشاره كرد.

استانداردهاي امنيت محتوا بايد در كشور بومي شوند

به عقيده‌ي شبنم طباطبايي - كارشناس فن‌آوري اطلاعات - بومي كردن استاندارد در امنيت محتواي الكترونيكي نيازمند صرف هزينه براي ايجاد زيرساخت مناسب است اما مسلما صرف سرمايه از متحمل شدن هزينه‌هاي اصلاح و ترميم خرابي‌هاي ناشي از نبود امنيت محتوا در فن‌آوري اطلاعات جلو‌گيري مي‌كند.

وي افزود: زيرساخت، تجهيزات و عوامل انساني، از اركان تشكيل دهنده‌ي ايجاد امنيت است و به طور كلي محتوا زماني به معناي واقعي ايمن‌ مي‌رسد كه براساس استانداردهاي موجود داراي ويژگي‌هايي از زمان ارسال تا زمان دريافت باشد، يا به عبارت ديگر از زماني كه اطلاعات با محتوا وارد مي‌شود، تغيير مي‌كند، استفاده و يا خارج مي‌شود.

امنيت در كشور ما به طور كامل جا نيفتاده است

كاظم قنبري - كارشناس فن‌آوري اطلاعات - هم اظهار كرد: فعاليت‌هاي دولت در بخش امنيت محتواي IT بسيار جسته و گريخته بوده و وب‌سايت‌هاي راه‌اندازي شده متزلزل است يكي از مهم‌ترين معضلات بخش امنيت، امنيت محتوا است به طوري كه بسياري از شركت‌هاي خارجي با بروز كوچك‌ترين بهانه درباره‌ي تحريم يا مشكلات سياسي، مي‌توانند دسترسي به سايت‌ها را مختل ‌كنند.

وي افزود: علي‌رغم رايج بودن امنيت در كشورهاي توسعه يافته، در كشور ما امنيت به طور كامل جا نيفتاده و در واقع اساسي‌ترين دغدغه امنيت، امنيت محتواي توليد شده‌ است.

او تاكيد كرد: استاندارد امنيتي جهاني بوده كه بايد براي استفاده در كشور بومي شود و اين امر با در نظر گرفتن يك سري شالوده و اساس استانداردهاي خارجي محقق مي‌شود.

با تمام اين اوصاف از برآيند نظرات صاحبنظران چنين بر مي‌آيد كه سرمايه‌گذاري مستقيم از طرف دولت در اين زمينه موجب ارتقاي توان شركت‌هاي خصوصي در ايجاد لايه‌هاي بالاتر امنيتي مي‌شود. مشخص شدن راهكارهاي مناسب براي اجراي قانون حمايت از پديدآورندگان نرم‌افزار مي‌تواند بخش عمده‌اي از اين مشكل را مرتفع كند؛ همچنين آشنا كردن مديران و كاربران سازمان‌هاي محلي داخل كشور با معيار ريسك و ميزان تامين امنيت با در نظر گرفتن اهداف تعريف شده براي سازمان نيز از واجبات است و دولت بايد با فرهنگ‌سازي و حمايت مالي گامي به سمت رعايت استاندارد در IT بردارد و همچنين در حاكميت، نظارت و فعال كردن استانداردها هدفمند عمل كند.

انتهاي پيام

مديران IT به حفاظت از تخريب داده‌ها ملزم مي‌شو


مديران IT به حفاظت از تخريب داده‌ها ملزم مي‌شوند


با وجود سهولت دسترسي به ابزارهاي پاك‌سازي اطلاعات، ‌مديران IT براي جلوگيري از به سرقت رفتن و تخريب اطلاعات خود بايد تمهيدات لازم را بينديشند.

به گزارش ايسنا اگر انديشه‌ در مورد كاركناني كه اطلاعات محرمانه را به سرقت مي‌برند، خواب را از چشمان مديران امنيتي و IT مي‌گيرد، بي‌شك تصور آن دسته از كاركناني كه اطلاعات محرمانه را نابود مي‌كنند، آن‌ها را دچار كابوس خواهد كرد.

هنوز با وجود ابزارهاي موجود براي پاك كردن‌ هارددرايو‌ها، شركت‌ها مي‌توانند اقدامات متعددي را براي حفاظت از خود در برابر اين عملكردهاي مخرب انجام دهند.

يكي از اين موارد بروز دزدي و پاك‌سازي اطلاعات محرمانه‌ي محصولات يك شركت سازنده‌ي مواد شيميايي توسط يكي از كارمندان اين شركت بود؛ محقق سابق شركت DuPont به خاط اين اقدام به زودي با مجازات ده سال زندان و جريمه‌ي 250 هزار دلار‌ي و جبران سرقت اسرار تجاري اين شركت كه ارزشي بالغ بر 400 ميليون دلار داشت، رو به رو مي‌شود.

بر اساس اين گزارش تلاش وي براي از بين بردن مدارك جرم خود به اندازه‌ي نقص اعتماد شركت DuPont دردسرساز بود زيرا پس از برملا شدن جرم اين فرد، ماموران در زمان بازرسي محل اقامت او،‌ رايانه‌اي را يافتند كه نرم افزار برنامه‌ي پاك كردن در آن مشغول تكميل روند پاك‌سازي و از بين بردن مدارك از يكي از ديسك درايوهاي اكسترنال متعلق به اين فرد بود.

بنا بر اظهارات شركت‌هاي متخصص در بازيابي اطلاعات از تجهيزات رايانه‌يي آسيب ديده، مورد شركت DuPont كه در آن شركت‌ها از ناحيه‌ي كارمندان خود دچار آسيب‌پذيري مي‌شوند، تنها بخشي از قضيه است.

دسترسي آنلاين به ابزارها‌ي پاك كردن اطلاعات بدين معني است كه دزدهاي خودي و ساير مجرمان مانند سابق به مهارت فني زيادي نياز ندارند،‌ زيرا مي‌توانند از طريق يك موتور جست‌وجو نرم‌افزار مورد نياز براي حذف و پاك كردن درايو را بيابند، اين مورد شامل ابزارهاي رايگان منبع باز نيز مي‌شود كه موجب مي‌شوند داده‌ها در ‌هارددرايو يك رايانه غيرقابل بازيافت شود.

مديران IT بايد نسبت به برنامه‌هاي پاك‌سازي داده كه پنهاني در رايانه‌هاي شركت‌هاي آن‌ها نصب مي‌شود، هوشيار باشند، همچنان كه بايد در مورد رايانه‌هايي كه با اقدامات خرابكارانه پاك شده‌اند، محتاط باشند تا با بازيابي اطلاعات آن بتوانند مدرك دادگاهي مستندي ارايه كنند؛ همچنين زماني كه بخش IT درك بهتري از آن چه در رايانه‌هايش است پيدا كند، فاكتورهاي موثر كمي ‌براي دفاع در برابر تخريب اطلاعات خود خواهد داشت.

پاك كردن ‌هارددرايو كار ساده يا هوشمندانه‌اي نيست و ممكن است بسته به اندازه‌ي آن در حدود چهار ساعت طول بكشد تا كاملا پاك شود؛ دو شيوه‌ي رايج براي پاك كردن داده وجود دارد، يكي استفاده از نرم‌افزار پاك‌سازي و ديگري خراب كردن فيزيكي ‌هارددرايو است.

هكرهاي داخل شركت در بيشتر اوقات از نرم‌افزار پاك كردن بهره مي‌گيرند در حالي كه مطلع نيستند در صورت كپي نكردن اطلاعات جديد در ‌هارد، اطلاعات پاك شده‌ي قابل بازيابي هستند.




انتهاي خبر // روزنا - وب سایت اطلاع رسانی اعتماد ملی//www.roozna.com


بيل گيتس: 5سال ديگر به تلويزيون‌هاي فعلي مي‌خنديد


بيل گيتس: 5سال ديگر به تلويزيون‌هاي فعلي مي‌خنديد


يك ماه پيش بود كه در اجلاس جهاني اقتصاد در داووس بيل گيتس از امكانات جالب و متفاوت تلويزيون اينترنتي (IPTV) صحبت كرد.

گيتس تا 5سال آينده هم پيش رفت و پيش‌بيني كرد تا آن زمان و با عرضه و ورود تلويزيون‌هاي اينترنتي مردم به تلويزيون‌هاي قديمي خود مي‌خندند.

اين درست زماني بود كه كنسول تركيبي جديد شركت مايكروسافت به نام xbox/IPTV همزمان به نمايش گذاشته شد.

در حقيقت كارشناسان هم با مدير بزرگ‌ترين شركت نرم‌افزاري دنيا هم‌عقيده‌اند، چون آنها معتقدند با ادامه رشد بازار ديجيتال در آينده، عادات قديمي به استفاده از ابزار كهنه هم از بين رفته و به اين ترتيب فناوري‌هاي جديد به راحتي جايگزين مي‌شوند.

«جف هنين» تحليلگر بخش اينترنت پرسرعت و تلويزيون اينترنتي در موسسه تحقيقاتي Infonetics در اين مورد مي‌گويد: «هيچ شكي ندارم كه به زودي تلويزيون‌هاي فعلي تغيير پيدا مي‌كنند. فقط كافي است تا 5سال آينده صبر كنيم و ببينيم مردم سراسر دنيا با مشاهده يك تغيير اساسي در آنچه آنها به عنوان تلويزيون تماشا مي‌كنند، چه‌طور تلويزيون‌هاي اينترنتي را جايگزين آنها مي‌كنند.»

او با اشاره به اين موضوع كه اكثر مردم هنوز به تماشاي برنامه شبكه‌هاي قديمي مي‌نشينند، ادامه داد: «در حالي كه مايكروسافت و بسياري از شركت‌هاي ديگر با ساخت دستگاه‌هاي جديد سعي دارند قدرت انتخاب بيشتري به كاربران براي انتخاب محتواي ويدئويي مورد نظرشان بدهند، ديگر كمتر كسي به نشستن پاي تلويزيون و تماشاي برنامه‌هاي تكراري آن تمايل خواهد داشت. در واقع قرار نيست شبكه‌هاي تلويزيوني تعطيل شوند بلكه آنچه به عنوان محتواي ويدئويي و در قالب برنامه‌هاي تلويزيوني ارائه مي‌شود با گسترش علاقه‌مندي كاربران به اينترنت همراه شده و تغيير مي‌كند. اين تغيير تا 5 سال آينده اتفاق مي‌افتد و قطعا تا چندين سال بعد از ورود تلويزيون‌هاي اينترنتي شاهد محصولي متفاوت در بازار تلويزيون نخواهيم بود.»

تغييرات بزرگ در راهند

گيتس با اشاره به عرضه كنسول تركيبي جديد خود كه مجهز به تلويزيون اينترنتي است، اضافه كرد: شركت‌هاي رسانه‌اي ديگر به هر حال مجبور به همراهي و سازگاري با تغييرات اين‌چنيني هستند. او درباره قابليت‌هاي تلويزيون‌هاي اينترنتي گفت: اين تلويزيون‌هاي جديد به كاربرانش اجازه مي‌دهد اخبار منتخب، آگهي‌هاي تبليغاتي مورد نظر و محتواي آموزشي مورد نياز خودشان را ببينند.»

اين در حالي است كه اين روزها وب‌سايت‌ها و شبكه‌هاي عرضه محتوا و محصولات ويدئويي مانند Google Video كه از ويدئوهاي You Tube بهره مي‌برند و ديگر سايت‌هاي ويدئويي آنلاين سعي دارند خدمات مشابهي را عرضه كنند. با اين همه مسلما سايت‌هاي اينترنتي هيچ‌وقت نمي‌توانند به اندازه تلويزيون‌ها عموميت داشته باشند. شايد همين موضوع انگيزه ساخت و توليد تلويزيون‌هاي اينترنتي شده است.

هنين معتقد است: «هر ابزار جديدي كه توليد مي‌شود مي‌تواند با يك تلويزيون اينترنتي تركيب شود. در حقيقت فناوري‌هاي جديد اين امكان را به توليدكنندگان مي‌دهد. xbox هاي جديد كه تركيبي از يك كنسول بازي و تلويزيون اينترنتي هستند، مي‌توانند بهترين نمونه اين دستگاه‌ها باشند.»به اين ترتيب اگر پاي تلويزيون‌هاي اينترنتي به ابزارهاي ديجيتال قابل حمل باز شود، مسلما مي‌تواند انقلاب بزرگي در بازار ديجيتال جهاني به وجود بياورد.

منبع:دنياي اقتصاد

انتهاي خبر // روزنا - وب سایت اطلاع رسانی اعتماد ملی//www.roozna.com


۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

پيامبر اسلام (صلي الله عليه وسلم) ازنظر دانشمندان غربي ومستشرقين


سر پرسى سايکس(1):

? عقيده شخصى من اين است که [حضرت] محمد(ص) در ميان مشاهيرعالم بزرگ ترين انسانى است که با يک مرام عالى تمام هم خود را مصروف اين داشت که شرک و بت پرستى را از ريشه منهدم ساخته و به جاى آن افکار بلند اسلام را برقرار سازد و او خدمت وافر و نمايانى که از اين راه به نوع بشر نموده خدمتى است که من آن را ستايش نموده و سر تعظيم فرود مى آورم.

بوسورس اسميت(2):

? او بي محافظ بود، بي كاخ و قصر بود، بدون كدام حقوق و امتيازي خاصي ازبيت المال مسلمين، اگركسي حق ميداشت تابگويد ازطرف خداوندحكم ميراند، اين حق را محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ] ص [ ميداشت. زيرا او بدون كدام محافظتي ازجانب ديگران وعسكر ومحافظ برديگران حكومت ميكرد“.

توماس كارلايل (3):

? دشمنان اگر به نظر حقيقت بنگرند خواند فهميد در نفس اين مرد بزرگ افكارى فوق طمع و دنيوى و جاه و سلطنت بوده است .

? خوشا به محمد (ص) با لباس خشن و طعام خشن سعى در اصلاح عالم و تبليغ توحيد خداوند حق نموده روز و شب در رنج و تعب كوشش درنشر عدل و فضائل اخلاق ميكرد وابدا مانند اشخاص ضعيف النفس در تحمل شدائد و رنجها طمع و ميل بشهرت اسم يا نيل بسلطنت نداشت و هرگز نميخواست هيچ قسم سيطره در عالم داشته باشد بلكه نشر دين توحيد و عدل را در عالم ، وظيفه روحى و انسانى خود ميشمرد.

راما كرشنا را وء (4):

? شرايط واوضاع دائمآ درتغيربود، اما پيامبرخدا تغيرنكرد، درپيروزي و درشكست، درخوشي ودرمصيبت، درنعمت ودرتنگدستي اوهماني بودكه هميشه بود، وهمواره شخصيتش يكي بود.

گاندي(5):

? ”اونهايت زندگي ساده داشت، درمرعات كردن روابط دوستانه بايارانش و پاييندي به عهدها

وپيمانهايش سخت كوشابود، باياران وپيروانش نهايت صميمي ومهربان بود. شجاعت

و دليري اش، ايمان وباوركاملش به پروردگار، تلاشش درانجام ماموريتش ازاومردي اسوه ميساخت. شمشيرهاي قدرتمند امپراطورها وهمه موانع نتوانست عزم استوارش رادرانجام ماموريت و اهداف بلندش خللي ايجادكند“.




ميشايل هارت(6) :

? ”نكته اي راكه من پسندكردم اينست كه محمد ] ص [ بانفوذ خدادادي اش جهاني را رهبري

نمود. همواره رهبران ممكن مورد بازپرس و پرسش قرارگيرند. ولي محمدتنها مردي درتاريخ است كه توانست بامقام رفيع اش باموفقيت هاي چشم گيررهبر دين ودنياي مردم باشد“.

رينولد الين نيكلسون(7):

? با ظهور [حضرت] محمد [صلى الله عليه وآله وسلم] پرده نفوذ ناپذير ظلمت آن عهد ناگهان كنار زده شد و مردم جزيره العرب، اساس محكم سنن تاريخى پيدا كردند.

لرد درهن (8):

? پيشگويى هاييكه (قرآن ) درباره آينده كرده است اطّلاعات درست و شگفت انگيزى كه دارد آن چنان است كه [ حضرت] محمد [(ص)] كه استادى نديده است به هيچ وجه نمى تواند از پيش خود آنها را فراهم ساخته و انشاءكند .

آلفونس دولامارتين(9):

? اگر بزرگىِّ هدف ، كمىِ وسايل و عظمت نتيجه را براى يك نابغه بشرى مقياس بگيريم در تاريخ نظيرى مانند حضرت محمّد (ص) نمى توان يافت ، وى در ثُلث اراضى مسكونى امپراطورى ها ،ارتش ها، قوانين ، خاندان ها و توده هاى عظيم بشرى را به حركت در آورد ،بيشتر و با عظمت تر از آن اين است كه عقل ها ، انديشه ها ،عقيده ها و روان ها را به نهضت در آورد .

? هيچ فردى داوطلبانه يا از روى اجبار هدفى عالى تر از هدف پيامبر اسلام نداشته است زيرا دين اسلام موجب از بين بردنِ موهوم پرستى گرديده است ، همان موهوم پرستى كه بين خدا و مخلوقش به وجود آمده بود و همچنين باعث نزديك كردن انسان به خدا و توسعه عقيده معقولِ خداپرستى ميباشد و در ميان آن همه هرج و مرج و بى نظمى و اغتشاشِ بت پرستان و معتقدين به خدايان متعدّد، اسلام تنها فكر منطقى مى باشد .

? هيچ پيامبرىنتوانسته است مانند پيامبر اسلام انقلابى آن چنان مقدّس و طولانى و پر اهميّت در آن مدت خيلى كم به مرحله عمل در آورد زيرا هنوز دو قرن از آغاز كار پيامبر اسلام نگذشته بود كه دين اونُضج گرفت و اول بار در سه ناحيه عربستان و سپس در سايه كلمه توحيد سواحل رود سيحون و هند غربى و مصر و حبشه و تمام آفريقاى شمالي و بيشتر جزاير مديترانه و قسمتى از خاك فرانسه و قسمت عمده سرزمين اسپانيا گسترش يافت

بارتلمى هيلر (10):

? ‌‌‌‌‌‌‌‌‍[حضرت] محمّد (ص) از همه اعراب با هوش تر بوده و در دين دارى از همه كس محكم تر و نسبت به مردم مهربان تر بوده است ، و به واسطه همين برترى بود كه بدان قدرت و عظمت فوق العاده رسيد ، ما اين دين برزگي كه او آورد و مردم را بدان دعوت كرد را ، براى پيروانش يكى از نعمتهاى بزرگ خداوندى مى شماريم. .

گوستاولوبون(12):

? اضافه بر آنچه گفته شد طبق گفته تاريخ نويسان عرب حضرت محمد (ص) بسيار خود دار و متفكر ، كم حرف ، احتياط كار ، خوش قلب ، در رفتار و كردارِ خود بسيار مراقب ادب و پاكيزگى خويش بود تا پس از اين كه به ثروت و اقتدار نيز رسيد هيچ گاه كارهاى خود را به ديگرى واگذار نكرد .

? او مردى بود بردبار در برابر سختيها و دشواريها خود دار و متحمل ،داراى همتى بلند و در برخوردها مهربان و خوشرو بود يكى از خدمت گذارانش نقل مى كند كه هجده سال تمام خدمت او ارا انجام ميداد و در طول اين مدت هيچ گاه سخن تند يا كردار ملال آورى حتى براى تنبيه كردن من نيز از او نديدم ، حضرت محمد (ص) جنگ جويى دلاور و ماهر درفنون جنگى بود اگر احساس خطرى مى نمود فرار نمى كرد و بدون جهت نيز خود را به مهلكه نميانداخت .

? پيامبر اسلام توانست يك هدف مقدس واحدى براى تمام ملتهاى عرب بنا كند ملتهايى كه هدف و ايده، در آنها وجود نداشت و همين بناى عالى پيامبر بود كه توانست به خوبى عظمت و شخصيت او را آشكار نمايد .

? ما اگر بخواهيم ارزش اشخاص را به كردار و آثار نيك شان بسنجيم به طور مسلم حضرت محمد (ص) بزرگترين مرد تاريخ است .

? معجزه كبراى پيامبر اين بود كه توانست پيش از مرگ خود قافله پراكنده عرب را گرد هم آورد و از اين كاروان سرگردان و پريشان ملت واحدى تشكيل دهد ،بدانسان كه همه را در برابر يك دين خاضع كرده فرمانبر و مطيع يك پيشوا گرداند

مكس مولر(13) :

? نزديك است كه مسيحيان بفهمند كه پيامبر يكى از مصدقين و يارى كنندگان آيين و تعليمات مسيح بوده و آن وقت از دشمنى و خصومتى كه بنام دين در قرنهاى گذشته مسيحيان مرتكب آن شدند، دهشت خواهند كرد .

نوفاليس (14):

? رسيدن انسان به حقيقتى از حقايق و درك سرّى از اسرار قوانين جامعه بشرى بزرگترين معجزه مى باشد و از اين مقام ارجمند و مرتبه رفيعه به اين كلمه تعبير ميشود : محمد ، پيامبر حق از طرف خداوند قادر دانا و فرستاده اوست .

جان ديون پورت(15):

? حضرت محمد [صلى الله عليه وآله وسلم] را بايد يك مصلح دينى و قانون گذارى دانست كه در قرن هفتم ميلادى در عربستان ظهور كرده است. وى بدون ترديد بزرگترين شخصيتى است كه قاره آسيا مى تواند به وجود چنين فرزندى مباهات كند.

بولين ويلييه (16):

? اصول دين محمد [(ص)] چنان با عقل و منطق سازگار است كه در مدتى كمتر از پنجاه سال، اسلام در قلب نيمى از مردم روى زمين جاى گرفت .

ژوزف ماك كاپ (17):

? در آن روزگارى كه كتاب و كتابخانه براى مردم اروپا ارزش و مفهوم نداشت و در تمام صومعه ها در نزد تمام كشيش هاى اروپا بيش از 500 جلد كتاب كه همه آنها نيز كتب مذهبى بود ، يافت نمى شدكشورهاى اسلامى به حد كافى كتاب وكتابخانه داشته اند تا جايى كه در كتابخانه بيت الحكمه بغداد 4 ميليون و در كتابخانه سلطنتى قاهره 1ميليون و در كتابخانه طرابلس شام 3 ميليون كتاب موجود بوده است و تنها در اسپانيا ساليانه در حدود 70 تا 80 هزار جلد كتاب تهيه ميشده است

برنارد شو (18):

اورا بايد ناجي بشريت خواند......

? من هميشه نسبت به دين محمد [صلى الله عليه و آله] به واسطه خاصيت زنده بودن شگفت آورش نهايت احترام را داشته ام . به نظر من اسلام تنها مذهبى است كه استعداد توافق و تسلط بر حالات گوناگون و صور متغير زندگى و مواجهه با قرون مختلف را دارد. من چنين پيش بينى مى كنم ( و هم اكنون هم آثار آن پديدار شده است ) كه ايمان محمد [صلى الله عليه و آله] مورد قبول اروپاى فردا خواهد بود.

۱۳۸۶ بهمن ۲۳, سه‌شنبه

آموزش شبكه كردن چند كامپيوتر


آقای امیررضا طاهری , از اینکه به وبلاگ سر زدید و نطر دادید ممنونم. این هم مطلبی که خواسته بودید:

وصل کردن دو رايانه به هم از ساده ترين مباحث شبکه به حساب مي آيد .پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از اين طريق شما مي توانيد از يک امکان لذت بخش ديگر نيز استفاده کنيد . با شبکه شدن دو رايانه شما مي توانيد بازيهاي مختلفي را تحت شبکه خانگي خودتان بازي کنيد و از آن لذت ببريد .براي شبکه کردن دو رايانه شما احتياج به سخت افزار شبکه روي هر دو سيستم و به مقدار لازم کابل شبکه داريد.بساري از مادربورد هاي جديد خودشان داراي پورت شبکه هستند .اما اگر مادربورد شما داراي سخت افزار شبکه نيست بايد کارت شبکه را براي هر دو سيستم تهيه کنيد انواع معمولي کارت هاي شبکه قيمت هاي بسيار مناسبي دارند و ... در تمام فروشگاهها نيز پيدا مي شوند .به جز کارت شبکه شما بايد به اندازه فاصله دو رايانه کابل شبکه خريداري کنيد در موقع خريد اري کابل شبکه بايد حتما به فروشنده گوشزد کنيد که کابل را براي اتصال تنها دو رايانه مي خواهيد. اين مساله باعث مي شود که فروشنده براي نصب فيشهاي دو سر کابل رشته هاي آن را به نحو خاصي که مخصوص اتصال دو رايانه است دو رايانه است مرتب کند . حتما مي دانيد براي شبکه کردن بيش از دو رايانه احتياج به سخت افزارهاي ديگري مثل سيستم ارتباط مرکزي يا هاب HUB نياز مي باشد . نحوه چيده شدن رشته هاي کابل شبکه براي اتصال به HUB و شبکه کردن بيش از دو رايانه متفاوت مي باشد. پس از خريد اين وسايل حالا بايد شما کارتهاي شبکه را روي سيستم ها نصب کنيد اين کارتها معمولا با استفاده از درايورهاي خودشان به راحتي نصب مي شوند بعد از نصب کارت هاي شبکه در قسمت Network Connections ويندوز شما گزينه اي با عنوان Local Area Connections اضافه مي شود حالا کابل را به کارت هاي شبکه دو رايانه وصل کنيد و هر دو رايانه را تحت ويندوز XP روشن نماييد.
در اين مرحله براي درست کردن شبکه روي گزينه MY Computer هر دو رايانه کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب نماييد. حالا به قسمت Computer Name برويد هر دو رايانه بايد داراي Workgroup يکساني باشند .براي يکسان کردن آنها روي گزينه Change کليک کرده و سپس اسمي را براي Workgroup هر دو رايانه وارد نماييد.حتما دقت نماييد که Computer Name هاي هر دو رايانه بايد متفاوت باشد .
حالا روي هر دو رايانه به قسمت Network Connections برويد و روي Local Area Connections کليک کنيد و Properties را انتخاب کنيد و در پنجره باز شده دنبال خطي با عنوان Protocol TCP/internet بگرديد اين خط را انتخاب نموده و روي گزينه Properties کليک نماييد معمولاگزينه Obtain Automatically an ip Address به عنوان پيش فرض انتخاب شده است .شما گزينه Use The Following ip Address را انتخاب کنيد ، در قسمت ip Address يکي از رايانه IP را 192.168.0.1 و در رايانه ديگر 192.168.0.2 وارد نموده ، در قسمت Subnet Mask هر دو رايانه اين مقدار را وارد نماييد : 255.255.255.0 حالا ديگر کار شبکه شدن رايانه ها تمام شده است هر دو رايانه را براي اطمينان مجددا راه اندازي کنيد .
به یاد داشته باشید که درايو ها و پوشه هايي را که مي خواهيد در هر رايانه روي شبکه قرار بگيرد را بايد Share کنيد براي اين کار : روي درايو ها و پوشه ها کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب کنيد در قسمت Sharing اين پنجره شما بايد گزينه share this folder را انتخاب کنيد .

چگونه SMS رفته را به جوی بازگردانید!




یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود! حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده (ترفندستان) ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید.

بالا نيامدن ويندوز بعد از اعمال تغييرات روی آن




اين از آن مشکلهايی است که کمتر کسی پيدا ميشود که با آن مواجه نشده باشد. بعضی وقتها ممکن است با نصب يک درايور جديد برای سخت افزارتان و يا نصب يک برنامه جديد در ويندوز و يا تغييرات رجيستری و ... بعد از اجرای مجدد ويندوز , ويندوز ديگر بالا نيايد و مثلا در صفحه بوت گير کند , در اين مواقع تنها کافی است يک بار سيستم را Restart کرده و بعد در همان ابتدا کليد F8 را زده و وارد منوی Windows Advanced Option ميشويم. در اينجا با انتخاب گزينه Last Known Good Configuration (you must recent … ) و زدن کليد Enter ويندوز به راحتی بالا می آيد.

تبديل فرمتهاي متني Microsoft Word به PDF

كتابهاي الكترونيكي با فرمت PDF از رايج ترين و مطرح ترين فرمتهاي متني مي باشند كه روز به روز بر كاربرد آنها افزوده ميشود . آيا شما هم مايليد كه فايلهاي متني مانند Microsoft Word را به كتابهاي الكترونيكي زيبايي تبديل نماييد؟
Word to PDF Converter نرم افزاري بسيار سريع و درعين حال قدرتمند مي باشد كه به شما امكان ايجاد فايلهاي PDF را فقط با يك كليك از فرمتهاي متني Microsoft Word مي دهد . اين نرم افزار با افزودن يك ToolBar به محيط نرم افزار Microsoft Word به شما امكان تبديل فرمت آني اين متون را مي دهد . Word to PDF Converter در هنگام تبديل , فونت هاي مختلف و كيفيت متن و زبانهاي مختلف به كار رفته در متن Word را تغيير نمي دهد و تمامي آنها را با همان كيفيت به فرمت PDF تبديل مي نمايد . اين محصول براي اجرا و انجام كار خود حتي به نرم افزار Adobe Acrobat هم نيازي ندارد ! Word to PDF Converter با ويندوز هاي 95/98/NT/2000/ME/XP و Microsft Word 98/2000/XP /2003 سازگاري كامل دارد.
.Word to PDF Converter را ميتوانيد از اينجا:


نسخه ي 3.0 را با حجم 3.0 مگابايت دانلود كنيد


۱۳۸۶ بهمن ۲۲, دوشنبه

تبديل اسناد PDF به فايل هاي Word




برنامه اي كه شما رو قادر به تبديل اسناد PDF به فايل هاي Word ميكنه اين يه برنامه مستقله و براي تبديل نيازي به Acrobat و Word نداره البته با فارسي مشكل داره ! در تبدیل فايل هاي فارسي PDF به Word آنها را بهم ریخته نشان میده.




جهت دانلود نرم افزار روی دانلود یا لینک زیر کلیک کنید.








یا




چگونه ویندوزتان را اوریجنال کنید.!



قابل توجه دوستانی که ویندوز اورجینال ندارند,اگه می خواهید ویندوزتون اورجینال به حساب بیاد تا بتونید از کلی از امکانات ویندوزتون استفاده کنید مثلا بروزرساني ويندوز(Update) يا نصب برنامه هايي مانند ويندوز مديا پلير 11، نصب اينترنت اكسپلورر 7 يا اسكين فارسي ويندوز كه توسط مايكروسافت عرضه شده ویا باقی چیز های اینجوری باید اول اکتیوش کنید و بعد دیگه مشکلی نخواهید داشت.
خوب حالا براي Activate كردن(فعال كردن) ويندوز چی کار باید کرد ؟
اول از همه برید به منوي Start بر روي گزينه Run كليك كنيد و در پنجره اي كه باز مي شود، تايپ كنيد: regeditدر پنجره جديد مسير ذيل را تعقيب كنيد:
کد:HKEY_LOCAL_MACHINE> Software> Microsoft> WindowsNT> Current Version >WPAEventsدر سمت راست پنجره بر روي OOBETimer كليك راست كرده و Modify را انتخاب كنيد و در پنجره تازه اي كه گشوده مي شود اولين مقدار دوتايي را به 00(صفر صفر) تغيير دهيد و سر آخر با كليك بر روي دكمه OK، پنجره ويرايش رجيستري را ببنديد.
دوباره به منوي Start رفته، بر روي گزينه Run كليك كنيد و در پنجره باز شده تايپ كنيد: commandپنجره اي شبيه Command Prompt باز مي شود.
در اين پنجره عبارت زير را تايپ كنيد:کد:C:\windows\system32\oobe\msoobe.exe /aپس از چند لحظه يا چند دقيقه پنجره اي با عنوان Activate Windows باز مي شود. در اين پنجره چك باكس كنار گزينه مياني را تيك بزنيد. گزينه مياني از اين قرار است:
کد:Yes, I want to telephone a customer service representative toactivate Windowsدر ادامه پنجره تازه اي كه باز مي شود، بر روي Change Product Key كليك كنيد و در پنجره جديد كليد زير را وارد كنيد:کد:B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ--PDP7Tپس از وارد كردن كد بالا بر روي دكمه Update كليك كنيد و Wizard را ببنديد و سيستم را ري استارت كنيد.پس از ري استارت سيستم اگر دوباره به منوي Start رفته، بر روي Run كليك كنيد و در پنجره باز شده، عبارت:
کد:C:\windows\system32\oobe\msoobe.exe /aرا تايپ كنيد، پنجره اي باز مي شود كه در آن نوشته است:
کد:Windows is already activated. Click OK to exitاين پيغام یعنی دردسرها تمام شده و اكنون ويندوز شما به اصطلاح اصل يا اورجينال شده است.